keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Hyväntekeväisyyttä neulomalla

Minulla on takana hyvin hektinen kuukausi. Olen edellisen päivityksen jälkeen ehtinyt muuttaa uuteen kotiin. Muutto tuli todella lyhyellä varoitusajalla, koska minulla oli vain reilu viikko aikaa pakata tavarani ja siirtää ne tänne uuteen asuntoon. Jokainen, joka on joskus muuttanut tietää, että se on ihan kamalaa!! Minulla on kaikki hävyksissä edelleen ja osa huonekaluistani on vieläkin kasaamatta. Olen kuitenkin kotiutunut ihan hyvin ja pikkuhiljaa arki alkaa rullaamaan normaalisti.

Muuttaessa halusin päästä eroon turhasta omaisuudestani. Vein ensin osan kirpputorille ja sainkin siellä myytyä ihan kiitettävän määrän tavaroistani. Turhista astioista pääsin eroon ilmoittamalla eräällä Facebookin kirpparilla, että vaihdan laatikollisen sekalaisia astioita kahteen kahvipakettiin. Hakija tuli luokseni kahvipakettien kanssa jo parin päivän päästä.

Loput tavarani vein Fida lähetystorille, joka sijaitsee täällä Joensuun keskustassa. Lähetystorien tuotto käytetään järjestön tekemään avustustyöhön yli 40 maassa. Fida Internationalilla on kehitystyön, humanitaarisen avun sekä kummilapsityön hankkeita.Vuosittain apua saa noin 2 miljoonaa ihmistä ympäri maailmaa.

Keskustaan mennessäni pakkasin aina pari kassia tavaraa ja sitkuttelin polkupyörällä Fidaan. Yhteensä vein sinne yhdeksän isoa kassillista kaikkea minulle turhaa rojua. Kassit sisälsivät vaatteita, asusteita, koruja, kirjoja, sisustusesineitä, kenkiä ja laukkuja.

Monet blogiani lukeneet tietävät, että olen kova tyttö neulomaan pipoja. Vein Fidaan parikymmentä neulomaani pipoa.


Tässä kuva pipokasasta. Toivottavasti näen joskus jonkun tulevan vastaan minun neulomani pipo päässään. Silloin tietäisin todella tehneeni jotain hyvää! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti