keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Tiskirätti kuin esikuvansa

Minä tein kerrankin jotain täysin kirjaimellisesti ohjeen mukaan. Neuloin Hanko -langasta tiskirätin Novitan vuoden 2012 Kesä -lehden ohjeella. Mallin nimi on Neulottu tiskirätti. Ja voitteko kuvitella, että minä omin pikku kätösin virkkasin rättiin nirkkoreunuksen. Ei mennyt kahden vuoden takainen kansalaisopiston virkkauskurssi hukkaan kun osasin vielä tehdä piilosilmukan ja ketkusilmukan! Oikeasti olen ihan käsi virkkaamisessa. Tuota reunusta nyhräsin varmaan tunnin ja kirosin kun edes aloitin koko hommaa. :D

Tästä tekeleestä tuli omalla tavallaan tosi söpö ja se näyttää vähän esikuvaltaan.
Novitan nettisivuilla kerrotaan, että Hanko -lanka on valmistettu kierrätyspuuvillasta (50 %) ja akryylista (50%).  Langan vyöte on tehty kierrätyspaperista ja lanka on ekohenkinen vaihtoehto. Itse mietin kuitenkin, mitä kierrätyspuuvilla loppupeleissä tarkoittaa? Mistä se on kierrätetty ja kuinka ekologinen vaihtoehto se todellisuudessa on? Pitänee selvittää!

Tällä hetkellä minulla on mielessäni eräs uusi projekti. Toteutus vaatii jälleen kerran välinevaraston täydentämistä! Se on kuitenkin erittäin ekologishenkinen juttu ja toivottavasti pystyn sen toteuttamaan. Minulla on liian vähän aikaa toteuttaa käsityöideoitani, koska työ ja vapaa-aika vie ajan rakkaalta harrastukseltani! :D Tosin olen todella onnellinen, että minulla on hyvä työpaikka ja aktiivinen vapaa-aika. Tässä on asia, josta ei pidä valittaa vaan tämä on positiivinen ongelma!

Pitkästä aikaa on sateinen iltapäivä. Saa hyvällä omallatunnolla löhöillä kotona ja katsoa ikkunasta ulos! Mie nautin nyt tästä hetkestä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti