sunnuntai 12. elokuuta 2012

Vauvan myssy ja lapaset

Ensin haluan ilmoittaa, että minulla ei ole mikään ääretön vauvakuume vaikka vauvalle neuloinkin. :D Rikoin taas omia rajojani, koska en ole koskaan aiemmin neulonut noin pieniä asusteita. Sekin on omalla tavallaan haastavaa.


Vauvan myssyn neuloin suoraan Novitan ohjeilla. Lankana käytin Minni - lankaa, joka oli minulle uusi tuttavuus. Lanka sopii mielestäni hyvin vauvalle, koska se on pehmeän tuntuista. 

En jostakin syystä päässyt Novitan sivuille, mutta tässä linkki täysin vastaavaan ohjeeseen: Vauvan kypärämyssy.

Tämä myssy oli helppo neuloa, mutta silti jouduin aloittamaan puoleenväliin päästyäni työn alusta. Tulkitsin neuleohjeita väärin ja tein typerän laskuvirheen. Purkaminen oli niin haastavaa, että päätin aloittaa alusta. Olin myös unohtanut, miten tuollaiset putkinauhat neulotaan. Onneksi Google löysi minulle apua siihen ongelmaan!


Sitten neuloin vielä lapaset. Voi miten helppoa onkaan kun ei tarvitse tehdä peukaloita! :D Vihaan peukaloiden tekemistä! Nämä on testimielessä neulottu ja käytin lankana Novitan Pirtaa. Se ei todellakaan sovi näihin, koska lopputulos on melko jäykkä. Nyt kuitenkin tiedän, että osaan tehdä tällaiset.

Ohjeen nappasin Piipertäjät - blogista. Vauvan lapasten ohje on todella simppeli. Tuolla blogissa on paljon hienommat lapaset kuin mitä minä sain aikaiseksi! :)

Olenkin jo siirtynyt kohti uusia neulomishaasteita, mutta niistä myöhemmin lisää! Neulomisiin! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti