sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Ysärisukat!!

Tänä viikonloppuna oli tarkoitus neuloa ihan urakalla, mutta suunnitelmiin tulikin ikävä muutos. Minulle tuli nokkosihottuma mahdollisesti allergiareaktiona uudesta yskänlääkkeestä. Olotila on ollut varsin tukala ja allergialääke ei ainakaan piristä oloa! Kortisonivoide on ollut paras ystäväni!

Onneksi sentään perjantaina sain valmiiksi jotain, jotta minulla on aihetta postaukseen. Minulla on ollut projektina pistää tuo hirmuinen määrä jämälankoja hyötykäyttöön. 


Langat riittivät näihin sukkiin juuri ja juuri. Minun täytyi tehdä vähän hassu ratkaisu kun sini-valkea lanka loppui kesken kaiken. Neuloin toisen sukan lähes puolestavälistä harmaan sinisellä langalla. Pikkuisenhan nuo ovat nyt eri paria, haittaaks se!?


Nämä ovat tasona kahdella puikolla neulotut sukat. Ohjeen nappasin Novitan Sukkalehdestä ja ohjeen nimi oli Helpot sukat kahdella puikolla. Käyttämieni lankojen merkeistä minulla ei ole pienintäkään aavistusta. Molemmista olen joskus lapsena aloittanut neulomaan säärystimiä. Näppituntumalta voin sanoa, että molemmissa langoissa on villaa. Sukat ovat siis aika retrot, koska ne on neulottu ysärilangoista!

Ihanat muotovaliosukkani menevät ihan omaan käyttöön, mutta aloitin jo tekemään toisia. Tämä on aika siitä mukava ohje, että kuvioiden ja värien yhdistelemisessä vain mielikuvitus on rajana ja sukat valmistuvat muutamassa tunnissa. 

Kunhan paranen nokkosihottumastani ja oloni ei ole näin tukala, voin taas jatkaa neulomista. Siihen saakka neulomisiin!! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti